چهارشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۸۴
انتقال بهروز جاوید تهرانی به زندان رجایی شهر
انتقال بهروز جاوید تهرانی به زندان رجایی شهر و شکنجه وی برای اعتراف به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
شماره 127-2005
تاریخ 9/6/1384

بهروز جاوید تهرانی از اعضای حزب دموکرات ایران که در تاریخ 4 خرداد ماه در منزلش در تهران بازداشت شده بود روز گذشته پس از سپری کردن بیش از 3 ماه حبس به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد، بر اساس اخبار رسیده از زندان رجایی شهر وی صبح امروزبه اندرزگاه 6 این زندان منتقل شد. این در حالی است که هم اکنون تمامی زندانیان سیاسی در این زندان در اندرزگاه 2 به سر میبرند و نگهداری و انتقال ایشان به اندرزگاه 6 که محل نگهداری اشرار و قاتلین است بیش از پیش عدم پایبندی به اصل تفکیک جرایم را در زندانها نشان میدهد.
همچنین ایشان امروز در تماسی از زندان اعلام کرد که در طی این مدت تحت فشارهای شدید روحی و روانی قرار گرفته است؛ و خواست بازجویان اعتراف او به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق بوده است.
بهروز جاوید تهرانی ازروز گذشته هم زمان انتقالش به رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرد مادامی که در زندان رجایی شهر نگهداری شود به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.
گفتنی است وی پیش از این در جریان حوادث کوی دانشگاه تهران در تیر ماه 78 به مدت 4 سال در زندان رجایی شهر به سر برده بود.
او چندی پیش از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به تحمل 7 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد.
هم اکنون از وضعیت کیانوش سنجری ، فعال سیاسی که در روندی مشابه در 26 خرداد ماه بازداشت شد اطلاعی در دست نیست. به گفته ی منابع آگاه وی همچنان پس از گذشت بیش از 2 ماه در سلولهای انفرادی بند 209 وزارت اطلاعات در زندان اوین به سر میبرد.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی نسبت به وضعیت نامعلوم کیانوش سنجری و نگهداری بهروز جاوید تهرانی در میان اشرار و قاتلین خطرناک ابراز نگرانی کرده و توجه تمامی مجامع حقوق بشر را به وضعیت این دو فعال سیاسی خواستار است.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی