چهارشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۸۴
بيانيه مشترک چند تشکل سیاسی- حقوق بشری
بيانيه مشترک چند تشکل سیاسی- حقوق بشری در ارتباط با جنايات اخير رژيم اسلامی در مهاباد
سازمانهای مدافع حقوق بشر
آزادیخواهان جهان
نیروهای دموكرات و صلح دوست

سیدكمال سیدقادر مشهور به " شوانه " یك جوان كرد مهابادی، در بعد از ظهر روز شنبه 18 تیرماه سال جاری، درمیدان استقلال مهاباد، مورد حمله خشمگینانه نیروهای انتظامی رژیم جمهوری اسلامی ایران، قرار گرفته و به گونه‌ی وحشیانه، شهید شده است

درجریان این حمله دوتن از رفقای شهید‌ شوانه نیز به شدت زخمی گردیده‌اند. بنا به اظهار شاهدان عینی ، نیروهای انتظامی سپس دریك اقدام انزجارآمیز با بستن جسد مقتول به یك دستگاه ماشین و كشاندن آن بر روی زمین، موجبات نفرت را در میان اهالی شهر، بویژه مردم نظاره‌گر این صحنه ضد انسانی ، فراهم آورده اند.

ما امضا كنندگان این بیانییه قتل شهروندان بی گناه و به رگبارگلوله بستن جوانان كرد، و یا مظنونین به فعالیتهای سیاسی را، بعنوان اقداماتی مغایر با اصول و معیارهای اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاقهای بین المللی برشمرده و چنین اعمالی را بشدت محكوم نموده و خواستار پایان یافتن اینگونه اقدامات ضد دموكراتیك و مدنی در كشورمان هستیم.
ما همچنین ضمن درخواست از مراجع ذیصلاح بین المللی برای رسیدگی به اینگونه اعمال ضد انسانی و خشونت گرایانه ، خواهان محاكمه عاملان جنایت اخیر در یك دادگاه صلاحیتدار می باشیم و پشتیبانی خود را از اعتراضات مردم مهاباد كه مورد سرکوب و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند؛ اعلام میداریم.

اتحادیه جوانان دموكرات كردستان ایران ـ سوئد
كمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی ـ تهران
اتحادیه زنان دموكرات كردستان ایران ـ سوئد