سه‌شنبه، فروردین ۱۰، ۱۳۸۹
سه ماه حبس تعزیری برای حسن ارک و ابراهیم دشتی از فعالین سیاسی تبریز

سه ماه حبس تعزیری برای حسن ارک و ابراهیم دشتی از فعالین سیاسی تبریز

دوشنبه ۹ فروردين ۱٣٨۹ - ۲۹ مارس ۲۰۱۰

شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز دو تن از فعالین سیاسی این شهر به اسامی حسن ابولولو(ارک) و ابراهیم دشتی را به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرد.

این افراد ٣۰ شهريور ٨٨ بازداشت و پس از تحمل ۳۹ روز بازداشت موقت در اداره اطلاعات و زندان تبریز به قید وثیقه های ۲۰ و ۳۰ میلیونی از زندان تبریز آزاد شده بودند.

دادگاه انقلاب تبریز طی حکمی ارک و دشتی را به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم و از اتهام عضویت در گروه جهت بر هم زدن امنیت ملی و اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور تبرئه نموده است. استنادات قاضی بیات برای طرح این اتهامات مصاحبه با تلویزیون ماهواره ای گوناز تی وی عنوان شده است.

دادگاه این افراد به صورت غیر علنی برگزار شده و متهمان اجازه ملاقات با خانواده و وکیل در مرحله تحقیقات را نداشته اند. نقی محمودی وکیل دادگستری در تبریز وکالت این متهمان را بر عهده دارد.

ارک و دشتی پیش از این نیز در جریان اعتراضات مردمی به کاریکاتور توهین آمیز روزنامه ایران در سال ۸۵ بازداشت و پس از مدتی به قید وثیقه از زندان آزاد شده بودند.

ساوالان سسی

برچسب‌ها:

شنبه، فروردین ۰۷، ۱۳۸۹
test
test
جمعه، فروردین ۰۶، ۱۳۸۹
ملاقات شيوا نظرآهاری با خانواده

شيوا نظر آهاری، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر که از آذرماه امسال در زندان به سر می برد ، در سومين روز از نوروز با خانواده اش ملاقات حضوری کرد.

به گفته شهرزاد کريمان، مادر شيوا نظر آهاری، اين ملاقات که برای او و ديگر اعضای خانواده کاملا غيرمنتظره بود ، موجب شادی آنها در نخستين روزهای بهار شده است و به همين دليل از بازجوی شيوا به خاطر فراهم کردن امکان اين ملاقات سپاسگزارند.

خانواده نظر آهاری همچنين در اين ملاقات موفق شدند که پس از ماهها چند کتاب ادبی و هنری به دخترشان هديه بدهند تا تحمل سلول زندان را در روزهای بهاری برای فرزندشان کمی دلپذير کنند. مادر شيوا وضع جسمی و روحی دخترش را خوب و مقاوم توصيف کرده است.

برچسب‌ها:

پنجشنبه، فروردین ۰۵، ۱۳۸۹
اعتصاب غذای عضو هيئت مديره کانون صنفی معلمان در زندان اوين


رسول بداقی، فعال حقوق بشر و عضو هيئت مديره کانون صنفی معلمان ايران، در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد. این زنداین سیاسی دلیل اعتصاب خود را اعتراض به بلاتکليف بودن وضعيت پرونده خود، بازداشت بدون حکم قانونی و دلیل موجه و نیز عدم تفهيم اتهام در مدت بازداشت اعلام کرده است.

اين عضو هيئت مديره کانون صنفی معلمان ايران که چندین بار دستگیر و زندانی شده است، خطاب به دست اندکاران حکومتی گفته است که در صورت عدم دریافت حکم برائت در دادگاه، که قرار است برای وی بعد از تعطيلات نوروز تشکيل شود، دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهد زد.

برچسب‌ها:

نامه جمعی از زندانيان ناشناخته حوادث پس از انتخابات: ما فقط معترضانی ساده به نتايج انتخابات بوديم


اينجا در اوين صدای پای بهار برای ما قربانيان بی گناه و بی نام و نشان که تصور می کرديم سال نو در کنار خانواده هايمان خواهيم بود ، ديگر به گوش نمی رسد . وعده های آزادی و عفو و مرخصی عملا با مرخصی های کوتاه مدت برای عده ای انگشت شمار آن هم با وثيقه هايی سنگين چند صد ميليون تومانی و ميليارد ی محقق شد .
اما برای ما قربانيان بی نام و نشان داستان به گونه ای ديگر است . در اين ۹ ماه به همه جا و هر گروه و انجمنی وصلمان کردند . گويی اصلا در اين سرزمين به دنيا نيامده بوديم . حرفمان شده پول اصحاب کهف . يک روز به گروه های مختلف مرتبط می شويم و روز بعدش از ارتباط ما با بيگانگان و جاسوسان پيچيده سخن می گويند .
هر روز يکی از ما به خاطر اين جرم های سنگينی که برای ما تراشيده شد ، حکمی می گرفت که تا به حال حکومت به مخالفان و معاندان سرسختش نداده است . به جرم دريافت و ارسال پيامک و ايميل ، تماشای تجمع های اعتراضی و همراهی با سکوت معترضان به نتايج انتخابات به محاربه و توهين به مقامات ، تبليغ عليه نظام اسلامی و تجمع و تبانی و … ، در دادگاه هايی بدون حضور وکيل مدافع و گاه در نبود نماينده دادستان به احکامی بيش از ۵ سال و شش سال محکوم شديم .
ما فقط معترضانی ساده به نتايج انتخابات بوديم ورسانه ای نبود که کلامی از ما بنويسد . حق داشتند . چه کسی ما را می شناسد ؟ از ميان مردم ساده کوچه و خيابان بوديم که به قول بازجوهايمان که خود را کارشناس می خوانند ” حالا کف روی آب هستيم و شده ايم سنگر مخالفان رژيم که پشت آن حکومت را نشانه رفته اند .” سنگرهايی بوديم که به قول بازجوها يکی يکی دارند فتحمان می کنند .
ما نمی دانيم چرا قاچاقچيان ، کلاهبرداران ، فروشندگان سوال های کنکور و داير کنندگان خانه های فساد شامل عفو و مرخصی و آزادی مشروط می شوند ، اما کسی فکری برای ما نمی کند؟
همچنان و تا ابد اميدمان به خداست . صدای پای بهار می آيد و می خواهيم صبور باشيم و اميدوار به روزی که بی گناهيمان ثابت شود .
خدايا نااميدمان نکن.

برچسب‌ها:

جمعه، اسفند ۲۸، ۱۳۸۸
عدم پاسخ‌گویی مراجع قضایی به خانواده حسین رونقی ملکی


 خانواده حسین رونقی ملکی دانشجو و وبلاگ‌نویس بازداشتی که از آذر ماه در زندان به سر می‌برد، در مراجعه به مراجع قضایی با برخورد بد مسئولان مواجه شده  و موفق به دریافت خبری از فرزند خود نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار رهانا، پدر و مادر رونقی که از شهرستان برای پیگیری وضعیت فرزندشان به تهران می‌‌آیند، فارسی را به خوبی نمی‌توانند صحبت کنند. آن‌ها روزها از ساعات اولیه صبح در مقابل دفتر دادستانی تهران می‌نشینند، تا موفق به دیدار دادستان تهران بشوند، اما این پدر و مادر پیر تبریزی از سوی ماموران مورد طعنه قرار گرفته و به خاطر فارسی بلد نبودنشان مورد تمسخر قرار می‌گیرند و دست انداخته می‌شوند. به طوری که شاهدان این صحنه‌ها به شدت ابراز تاسف می‌کنند.

آن‌ها هر روز تا ساعت ۹ شب به انتظار ملاقات  با دادستان می‌مانند، اما به آن‌ها جوابی داده نمی‌شود و دادستان تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی حاضر به دیدن آن‌ها نمی‌شود.

این در حالی است که حسین رونقی ملکی از آذر ماه بازداشت و در بند ۲ الف سپاه تحت شدیدترین فشارهای روحی و جسمی برای اخذ اعتراف‌ها قرار دارد. وی تنها سه هفته قبل اجازه‌ی ملاقات به پدر و مادرش را پیدا کرده است.

در همین حال رسانه‌های دولتی در طی روزهای گذشته با همکاری نهادهای امنیتی و سایت گرداب اقدام به طرح اتهامات بی‌پایه اساس برای وی و دیگر فعالین حقوق بشر کرده و قبل از شروع هر دادگاهی به ایراد اتهامات سنگین علیه وی پرداخته‌اند.

برچسب‌ها:

پیام نوروزی خانواده شیوا نظرآهاری

شیوا جان !
امروز که به ملاقاتت آمدیم قبل از هر چیز می خواستم فرا رسیدن سال نو را به تو تبریک بگویم ولی آنقدر حرف نزده باقی ماند که فراموش کردم سال نو را تبریک گویم.

تا امروز ۹۰ روز است که دوباره در بند ۲۰۹ زندانی هستی و ما این ماه آخر سال را هر روز منتظر بودیم تا زنگ تلفن به صدا در آید و خبر آزادی تو نیز مانند بقیه به ما داده شود، ولی مثل این که اراده ی قوی تری خواهان در بند بودن تو است.

شیوا جان، برای ما بسیار سخت است باور کنیم که سال نو را بدون حضور تو آغاز می کنیم در هر حال چه ما بخواهیم و چه نه سال نو با تمام شور و هیجانش بزودی آغاز می شود و ما امیدواریم که این سال برای تمامی هموطنانمان سالی پربار بوده و در سال جدید دیگر شاهد در بند بودن کسی نباشیم.

نه! به تو قول می دهم که برای ما «نمی شود» که سال نو بشود، سال نوی ما می ماند تا تو بیایی ....

برچسب‌ها:

پنجشنبه، اسفند ۲۷، ۱۳۸۸
سازمان عفو بین الملل خواستار آزادی بی قید و شرط حشمت الله طبرزدی شد و برای او کمپین اقدام فوری راه انداخت
In English

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی - سازمان عفو بین الملل در بیانیه که روز چهارشنبه در لندن منتشر شد ضمن اعتراض به بازداشت و شکنجه حشمت الله طبرزدی، خواستارآزادی بی قید و شرط رهبر جبهه دمکرانیک ایران از زندان اوین شد. این سازمان حقوق بشری در بیانیه خود که برای برای آزادی فوری طبرزدی منشر کرده از همگان خواست تا با تماس با مقامات جمهوری اسلامی در سراسر دنیا نگرانی و اعتراض خود را نسبت به بازداشت و شکنجه طبرزدی ابراز دارند.

حشمت الله طبرزدی (معروف به حشمت) ، روزنامه نگار و رهبر یک حزب سیاسی ممنوع در ایران، در معرض خطر شکنجه در زندان اوین در پایتخت ایران ، تهران، است. او در مدت کوتاهی پس از نوشتن مقاله ای برای یک روزنامه  بین المللی در ایالات متحده دستگیر شد که ممکن است دلیلی برای بازداشت او باشد. سازمان عفو بین الملل معتقد است که او یک زندانی عقیدتی است. 

  حشمت الله طبرزدی ، 53 ساله ، رهبر جریان سیاسی مخالف جمهوری اسلامی یعنی جبهه دموکراتیک ایران، مخالف ایران، در روز 27 دسامبر 2009 در خانه اش در تهران دستگیر شد. آن روز انبوه تظاهرات ضد دولتی سراسر ایران را فرا گرفته بود. او توسط ماموران امنیتی سپاه پاسداران انقلاب با حکم بازداشتی که معتبر نبود، دستگیر شد. ماموران کامپیوتر ، دفترچه تلفن ، آلبوم عکس ، نوار ویدئو ، فکس و تلفن همراه او را ضبط کردند. حشمت الله طبرزدی له "توهین به رهبر جمهوری اسلامی" ، "توهین به نظام جمهوری اسلامی" و "اقدام علیه امنیت ملی"  متهم شده است. او اجازه نیافته است تا با وکیل خود ملاقات کند. او تا به حال حداقل دو بار با خانواده اش ملاقات کرده و چند  بار توانسته با انها تماس تلفنی برقرار کند، اگرچه نماس های او در کنترل ماموران بوده است. او در دوره بازجویی و در حالیکه چشم بند داشته مورد ضرب و شتم قرار گرفته ، و ماموران اطلاعاتی او را به مجازات مرگ تهدید کرده اند. پس از ملاقات همسر او در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۱۰، همسر او گفته است که طبرزدی از زمان بازداشت به بعد لاغر شده و موهایش نیز سفید شده است. 

بازداشت حشمت الله طبرزدی ممکن است در ارتباط با مقاله او در ۱۷ دسامبر ۲۰۰۹ در روزنامه وال استریت ژورنال باشد، که او در آن چنین نتیجه گرفت : "اگر دولت همچنان به خشونت ادامه دهد، به خوبی ممکن است انقلاب دیگری در ایران بوجود آید. یک طرف باید عقب نشینی کند و آن طرف دولت است نه مردم ". در ۲۷ دسامبر ۲۰۰۹ وی از سوی بخش فارسی صدای امریکا ( رادیو و تلویزیون دولتی ایالات متحده آمریکا) مورد مصاحبه قرار گرفت، و اعلام کرد که تظاهرات در ایران بزرگترین تظاهراتی بوده که او تا کنون دیده است. طبرزدی معترضان را به عدم استفاده از خشونت فراخواند. 

لطفا سریعا نامه هایی به زبان فارسی ، عربی ، انگلیسی ، فرانسوی یا زبان خود بنویسید و

خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط حشمت الله طبرزدی شوید چرا که او یک زندانی وجدان است که تنها به منظور فعالیت مسالمت آمیز خود برای حق آزادی بیان در زندان نگهداری می شود ؛

موکدا تاکید داشته باشید بر اینکه مطمئن شویم او از اعمال شکنجه و سایر بدرفتاری ها محافظت می شود، که گزارش ها مبنی بر ضرب و شتم وی تحت بررسی قرار می گیرد و هر کسی که در نقض حقوق او مسئول شناخته شود به عدالت سپرده شود،  و همچنین او به طور منظم به وکیل ، خانواده اش و هر نوع درمان پزشکی مورد نیاز اش دسترسی داشته باشد؛

یادآوری است کنید به مقامات مسئول که ایران، به عنوان عضو میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی ، موظف است از حق آزادی بیان حمایت کند. 

سازمان عفو بین الملل در ادامه می نویسد:
حشمت الله طبرزدی رهبر جبهه دموکراتیک ایران است که در سال ۲۰۰۰ برای ترویج یک نظام دموکراتیک سکولار در ایران تاسیس شده است... او همچنین عضو "همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران" ، ائتلافی از گروه ها و افراد ، از جمله وکلا ، روزنامه نگاران ، حقوق بشر ، حقوق سیاسی و فعالان مدنی با هدف ارتقاء و بهبود وضعیت دموکراسی و حقوق بشر در ایران است، که در ۲۵ ماه مه ۲۰۰۹ شکل گرفته بود. بسیاری از اعضای  این سازمان دستگیر شده اند. برخی از آنها هنوز در بازداشت هستند، در حالی که دیگران به قید وثیقه آزاد شده است. حشمت الله طبرزدی قبلا یکی از رهبران دانشجویی بود که چندین بار بازداشت شده است و نیز بیش از هشت سال را در زندان به سر برد. 

از انتخابات مورد مناقشه ریاست جمهوری در ژوئن ۲۰۰۹ ، بیش از ۵۰۰۰ نفر دستگیر شده اند ، از جمله بیش از ۱۰۰۰ نفر پس از تظاهرات مردمی در مراسم مذهبی عاشورا در روز ۲۷ دسامبر. بازداشت شدگان عبارتند از چهره های سیاسی و فعالان ، دانشجویان ، مدافعان حقوق بشر و روزنامه نگاران. از آغاز مارس ، موج دستگیری های گسترده مدافعان حقوق بشر آغاز شده ، به ویژه از اعضای گروه فعالان حقوق بشر در ایران ، که اخبار منتشر در مورد نقض حقوق بشر در ایران است. این دستگیری در پی حداقل هشت نفر از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر از دسامبر 2009 ، چهار نفر از آنها در بازداشت باقی می ماند. 

لطفا اعتراض خود را قبل از ۲۷ آوریل به آدرس های زیر ارسال کنید:  

رئیس قوه قضائیه
آیت الله صادق لاریجانی
دفتر رئیس قوه قضائیه
خیابان پاستور ، خیابان ولی عصر ، جنوب سه راه جمهوری ، تهران ، 1316814737
جمهوری اسلامی ایران
پست الکترونیک : از طریق وب سایت  :
عنوان : عالیجناب
-------------------
رئیس قوه قضائیه در استان تهران
علی رضا آوایی
خیابان کریمخان زند
خیابان سنائی ، نبش کوچه 17 ، پلاک 152
تهران ، جمهوری اسلامی ایران
پست الکترونیکی : avaei@Dadgostary-tehran.ir
عنوان : جناب آقای آوایی
--------------------
و کپی به :
دبیر کل شورای حقوق بشر قوه قضايیه
محمد جواد لاریجانی
حوزه ریاست قوه قضاییه
خیابان پاستور ، خیابان ولی عصر ، جنوب سه راه جمهوری
تهران 1316814737
جمهوری اسلامی ایران
فاکس : +98 21 3390 4986
پست الکترونیکی : bia.judi @ yahoo.com (در خط موضوع : محمد جواد لاریجانی)
عنوان : جناب آقای لاریجانی
همچنین نسخه های به نمایندگان دیپلماتیک ایران در کشور های خود را ارسال نمایید.


برچسب‌ها:

چهارشنبه، اسفند ۲۶، ۱۳۸۸
بازداشت سمیه فرید به هنگام پی گیری وضعیت همسرش/ فشار برخانواده ها برای عدم مصاحبه

تغییربرای برابری - سمیه فرید فعال حقوق زنان بعد از ظهر 24 اسفند درحالی که پیگیر امور مربوط به بازداشت همسرش بود بازداشت شد. همسر سمیه فرید، حجت (سیاوش) منتظری روز 13 اسفند بازداشت شده بود و مراجعات مکرر سمیه به دادگاه و زندان حتی برای دریافت خبری از محل نگهداری همسرش نتیجهای نداده بود.
صبح روز 24 اسفند سمیه در تماس با وکیلش به او اطلاع داده بودکه در تماسی تلفنی از او خواسته اند ساعت 5 بعدازظهر همان روز برای گرفتن برخی از وسایل همسرش از قبیل کارت های اعتباری به دادسرا مراجعه کند. آنها همچنین وعده داده بودند که ممکن است به او اجازه ملاقات با همسرش را نیز بدهند. وکیل سمیه در ادامه می گوید:« عصر آن روز بعد از ساعت 5 سمیه مجددا تماس گرفت و گفت به همراه برادر شوهرش به دادسرای اوین رفته ولی خودش به دادسرا مراجعه کرده است و به او گفته اند دادسرا تعطیل هست و فردا مراجعه کند.» سمیه به وکیلش می گوید که در حال برگشت به منزل هستند اما گویا همان موقع هردو بازداشت می شوند. گرچه برادر همسر سمیه به سرعت آزاد می شود اما هنوز هیچ خبری از محل نگهداری سمیه به خانواده یا وکیل او داده نشده است.
وکیل سمیه در پاسخ به این سوال که آیا تابحال اعضای خانواده های بازداشتی ها را به دلیل مصاحبه درباره فرد زندانی شان بازداشت کرده اند یانه گفت :« تا به حال هیچ یک از خانواده های دستگیر شده ها را به دلیل مصاحبه نگرفته اند »
جدا از احضارهای تلفنی، گویا قراراست بازداشت غیرقانونی اعضای خانواده های زندانی ها نیز به رویه ی غیرقانونی دیگری بدل شود. این امر نشان می دهد که نه تنها ازاین پس اعضای خانواده فرد بازداشت شده برای پی گیری وضعیت فرد زندانی شان حتی در حد مصاحبه آزادی عمل ندارند بلکه ممکن است خودشان نیز در معرض بازداشت قرار گرفته و براحتی در خیابان بازداشت شوند. اگر این رویه باب شود و اعتراضی به آن صورت نگیرد امر غیرقانونی به مثابه قانون عمل می کند و بر شدت رفتار خودسرانه می افزاید.

برچسب‌ها:

سه‌شنبه، اسفند ۲۵، ۱۳۸۸
افشای شکنجه مهندس حشمت الله طبرزدی در بیانیه خانواده وی


انتشار از کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی






به نام دوست که ناظر، همه اوست

همچنان که به سال جدید خورشیدی نزدیک می شویم خیل عظیم دانشجویان، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی، لحظات خود را در زندان های مخوف جمهوری اسلامی سپری می کنند. در این میان مهندس حشمت اله طبرزدی دبیر کل جبهه ی دموکراتیک ایران، از این قاعده مستثنی نبوده است و با وجود پشت سر گذاشتن حکم هفت ساله ی خود که در خرداد ماه سال 1387 به پایان رسید، با شکنجه ها و بازجویی های ماموران رژیم جمهوری اسلامی دست و پنجه نرم می کند.


مهندس طبرزدی صبح روز 7ام دی ماه سال جاری، فردای عاشورا، در منزل توسط وزارت مخوف اطلاعات بازداشت و به بند 240 اوین منتقل شد. در پی بی اطلاعی خانواده و وکیل از وضعیت و مکان دقیق طبرزدی و بعد از گذشت 20 روز، وی با منزل خویش تماس کوتاهی داشت تا با وجود فشار شدید، خانواده را از وضع نسبی و مکان نامناسب خود آگاه سازد. با آن تماس، خانواده تنها دریافتند که مهندس طبرزدی در انفرادی و تحت بدترین شرایط، بازجویی می شود.
به موازی این اتفاقات، وکیل ایشان جناب آقای محمد اولیایی فر از طریقی و به طور غیر مستقیم مطلع شد که طبرزدی در انفرادی 240 سپاه پاسداران می باشد. در این میان اما خانواده ی طبرزدی از ویروس ماموران وزارت اطلاعات مصون نماندند و همواره از طریق تماس تلفنی از سوی مکانی موسوم به دفتر پیگیری مورد تهدید واقع شدند. آنها خواهان جلب همسر مهندس طبرزدی خانم محبوبه علینقیان و آقای مجید علیمی داماد ایشان بودند که با مقاومت خانواده و عدم بروز ضعف از این امر غیر قانونی صرف نظر نمودند. البته، این فشار از اسفند ماه سال 87 آغاز شد و تا ابتدای بهمن ماه امسال (88) ادامه داشت.

آنچه روشن است این عمل ماموران وزارت اطلاعات به دلیل فشار بر شخص مهندس طبرزدی بوده است که از این طریق ایشان را از خواسته های بر حقش منصرف نموده و بتوانند در بازجویی های خود علیه وی اتهامات واهی اعلام نمایند.

در ادامه روشن شد که برای طبرزدی به مدت 60 روز یعنی تا تاریخ 7 اسفند ماه، بازداشت موقت در نظر گرفته شده است که در این مدت بازپرس پرونده بتواند به حد کمال از طبرزدی باز جویی به عمل آورد.

تماس دوم طبرزدی با خانواده در حالی صورت گرفت که ایشان هنوز در مکان قبلی نگه داری می شد و خانواده دریافتند فشار بازجو در زندان بر ایشان افزایش یافته است اما طبق معمول حتی تهدید به حکم اعدام نتوانست طبرزدی را از افکار حق جویانه ی خویش منصرف گرداند.

شایان ذکر است در این مدت با وجود تلاش وکیل، دیدار با طبرزدی میسر نگشت تا این که در پی تماس سوم طبرزدی با خانواده که در تاریخ 4 اسفند ماه سال جاری صورت گرفت مشخص شد فشار بازجویی های پی در پی کاهش یافته و طبق گفته ی بازپرس پرونده، رای ایشان از دادسرا به بیدادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شده است که در پی آن، شعبه ی مربوطه اماده شد تا رای خود را مبنی بر اتهامات طبرزدی که صد البته ساختگی و به مانند گذشته از روی بغض و کینه ی جمهوری اسلامی می باشد اعلام کند.

با این وجود خانواده ی طبرزدی به بیدادگاه انقلاب مراجعه نمودند و با وجود جواب های مبهم و کار شکنی بازپرس پرونده، یک تن از اعضای خانواده موفق شد روز 5شنبه مورخ 6 اسفند ماه سال جاری با آقای طبرزدی، البته به صورت غیر حضوری و در پشت کابین محصور به میله، ملاقات کند تا اوین ملاقات او پس از دستگیری انجام شود. پسر ایشان، علی طبرزدی، پس از دیدار با وی شرایط روحی و جسمی طبرزدی را مثبت ارزیابی کرد. مهندس طبرزدی در این دیدار، پرده از اعمال شدید فشار بازجویان و شرایط افتضاح سلول های انفرادی برداشت. ایشان گفت بازجویان بارها وی را به حکم اعدام تهدید کرده اند و روزها در زندان انفردی عاری از حداقل امکانات بهداشتی و رفاهی نگه داری شده است. همچنین همسر طبرزدی که توانست در ملاقات بعدی حاضر شود، او را لاغر ، با سر تراشیده و موهای سفید دیده است. به گفته ی مهندس حشمت اله طبرزدی، فحاشی، ضرب و شتم مکرر و تهدید به اعدام وی در زمان بازجویی برای بار نخست در تاریخ بازداشت های وی صورت گرفته که خانواده را به شدت نگران ساخته است.

با این وجود با شناخت از روحیه ی محکم مهندس طبرزدی و طبق گفته ی خود ایشان، این حربه هم راه به جایی نبرده است. نکته دیگر این که پیرو دیگر اکاذیب بازجویان و ماموران هنگام بازجویی ها به طبرزدی گفته شده بود که خانواده ات در بازداشت و تحت فشار به سر می برند!!! این است حکومت اسلامی؟!؟!

طبرزدی خواستار دیدار با وکیل خود می باشد که تا به امروز این امر نه تنها امکان پذیر نبوده بلکه وکیل ایشان آقای اولیایی فر نیز بازداشت شده است. در غیر این صورت هر گونه اتهام وحکم احتمالی را از سوی بیدادگاه انقلاب، به طور مشخص، غیر قانونی و ضد حقوق بشر می داند.

ایشان به هیچ وجه مایل به حضور در بیدادگاه انقلاب اسلامی نیست و همواره تشکیل دادگاه بدون هیات منصفه را غیر قانونی می داند.

خانواده ی مهندس حشمت اله طبرزدی خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به وضعیت وی هستند و از تمام مجامع حقوق بشر می خواهند مقابل این اعمال وحشیانه ی رژیم مستبد جمهوری اسلامی تدبیر عادلانه بیندیشند.






به امید آن که سایه ی سیاهی از ایران عزیز،رخت بربندد.
نوشته شده از سوی خانواده ی زندانی سیاسی، مهندس حشمت اله طبرزدی
اسفند ۱۳۸۸

انتشار از کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

برچسب‌ها:

صدور حکم اعدام برای یکی از متهمان حوادث عاشورا

عبدالرضا قنبری، متهم به محاربه به دلیل شرکت در تجمعات روز عاشورا ، با حکم قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده است. این در حالی است که وی از حق دادرسی عادلانه محروم بوده است.


به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، عبدالرضا قنبری معلم اهل پاک دشت ورامین، در یک روند غیرشفاف و بدون برخورداری از حق داشتن وکیل برای دفاع از خود و نیز تنظیم لایحه دفاعیه به اعدام محکوم شده است.


وی پس از بازداشت در تجمع روز عاشورا به بند امنیتی « ۲-الف » وابسته به اطلاعات سپاه منتقل شده و در آنجا تحت شکنجه قرار گرفته تا اعتراف دهد. ماموران سپاه پی از اخذ اعترافات کتبی و تلویزیونی، او را بند عمومی زندان اوین منتقل کرده اند. لازم به توضیح است که او با درخواست دادستان، بازجو و قاضی پرونده در روز ۹ اسفند با وعده آزادی تن به اعتراف تلویزیونی داده و روز بعد حکم اعدام را دریافت کرده است.


روند غیرشفاف و ناعادلانه دادرسی این نگرانی را افزایش داده است که او و دیگر متهمان حوادث روز عاشورا به چوبه دار سپرده شوند. دادستان تهران نیز خبر داده است که برای یازده تن از بازداشت شدگان روز عاشورا درخواست حکم اعدام کرده است.


عبد الرضا قنبری کارمند آموزش و پرورش و نویسنده پنج جلد کتاب است و در دانشگاه آزاد گرمسار، دانشگاه پیام نور پاکدشت، دانشگاه عالی کشاورزی گرمسار و نیز به عنوان معلم در مدارس برتر گرمسار و پاکدشت تدریس کرده است. او همچنین در طی سالهای۸۰ تا ۸۳ در کانون نویسندگان گرمسار مشغول فعالیت بوده است.


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی


دوشنبه، اسفند ۲۴، ۱۳۸۸
صدور ۲۰ ماه زندان و ۷۰ ضربه شلاق برای علیرضا کیانی فعال دانشجويي دانشگاه مازندران
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی - علیرضا کیانی  فعال دانشجوی دانشگاه مازندران از سوی دادگاه انقلاب و دادگاه عمومی شهرستان بابل در مجموع به 20 ماه زندان تعزیری و 70 ضربه شلاق محکوم شد.


به گزارشکمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، این دانشجو توسط دادگاه انقلاب بابل به ریاست قاضی رضیان رییس دادگستری بابل به اتهام اقدام علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده است. در کیفر خواست این دانشجو، که شاکی اداره اطلاعات معرفی شده،  آمده است: « اتهام اقدام علیه نظام از طریق انتشار مقالات آنتونی گیدنز محرز و بدیهی است.»

از سوی دیگر این دانشجو به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی از سوی دادگاه عمومی شهرستان بابل به یکسال زندان تعزیری و هفتاد ضربه شلاق محکوم شده است. در دادنامه ی صادره از سوی این دادگاه یکسال حبس تعزیری او به مدت پنج سال معلق شده است.

علیرضا کیانی دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشگاه مازندران در اعتراضات پس از انتخابات در تابستان گذشته توسط اطلاعات ناجا بابل بازداشت شد و پس از انتقال به ادراه اطلاعات این شهرستان، یک ماه را در بازداشت گذراند.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

برچسب‌ها:

اعتصاب غذای زندانيان بند ۳۵۰ زندان اوين

 در دو روز گذشته زندانيان سياسی بند ۳۵۰ اوين در اعتراض به بلاتکليفی و عدم رسيدگی به پرونده‌هايشان در آستانه‌ عيد نوروز دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.


بر اساس خبر دریافتی از سوی کميته گزارشگران حقوق بشر، گفتنی است در دو روز اخير، تماس تلفنی زندانيان اين بند با خانواده‌هايشان قطع شده است. در حالی که تنها چند روز به عيد نوروز باقی مانده بسياری از زندانيان سياسی که در ماه‌های اخير بازداشت شده‌اند، همچنان در بلاتکليفی به سر می‌برند و از تبديل قرار بازداشت آنان به قرار کفالت يا وثيقه جلوگيری می‌شود و به همين دليل زندانيان اين بند در اعتراض به بلاتکليفی خود، دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند و از دريافت غذا خودداری کردند.

پيش از اين،‌ گزارش‌هايی مبنی بر وضعيت نامناسب بند ۳۵۰ زندان اوين به دليل تراکم زندانيان و عدم رسيدگی پزشکی و بهداشتی منتشر شده بود.

در حالی که دادستان تهران،‌ در اظهاراتی نسبت به آزادی بازداشت‌شدگان پيش از عيد نوروز ابراز اميدواری کرده بود هنوز تعداد زيادی از زندانيان سياسی آزاد نشده‌اند و با وجود آزادی تعدادی، همچنان جمع کثيری از فعالان سياسی، مدنی و بازداشت‌شدگان وقايع پس از انتخابات در زندان به سر می‌برند.

برچسب‌ها:

یکشنبه، اسفند ۲۳، ۱۳۸۸
دومین ماه بازداشت حسین رونقی، فعال دانشجویی

رهانا - حسین رونقی، فعال دانشجویی دانشگاه اراک، از حدود ۲ ماه پیش در بازداشت به سر می‌برد.
به گزارش خبرنگار رهانا، حسین رونقی هم اکنون در زندان اوین است و پس از گذشت حدود ۲ ماه از بازداشت، وی زیر فشارهای سنگین برای اعتراف قرار دارد.
بر اساس این گزارش وی زیر فشارهای سنگین بازجویان برای پذیرش اتهامات واهی قرار دارد و ماموران امنیتی، در پی پرونده سازی برای او و تعدادی دیگر از فعالان حقوق بشر بازداشتی هستند.

برچسب‌ها:

ادامه فشارها و دستگیری های گسترده دانشجویان در بابل
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی - پس از صدور احکام دانشجویان دانشگاه های  شمال کشور و اجرای احکام دانشجویان  دانشگاه صنعتی نوشیروانی و  پیام نور بابل (محسن برزگر و ایمان  صدیقی به 10 ماه حبس و یک سال محرومیت از تحصیل در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و محمد اسماعیل زاده که به 3 ماه حبس محکوم شدند ) اداره طلاعات شهرستان بابل اقدام به بازداشت محمد رضا ملکی و محمد  معصومیان از فعالین دانشجوئی شهرستان بابل کردند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی از بابل، اداره اطلاعات شهرستان بابل این دو دانشجو را احضار و پس از مراجعه این دو به اداره اطلاعات اقدام به بازداشت آنها کردند.تا کنون علت بازداشت و همچنین از مکان نگهداری آنها اطلاعاتی در دست نیست .

لازم به ذکر  است از وضعیت و اتهام علیرضا فلاحتی مسئول ستاد 88 شهرستان بابل و عضو شاخه ی جوانان جبهه ی مشارکت استان مازندران که قریب به یک ماه  از بازداشت او می گذرد نیز  خبری در دست نمی باشد.

همچنین هفته گذشته، علی سپندار، بهزاد پروین، امین استادی و میلاد گاراژیان اعضای شورای مرکزی و عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بیرجند برای دومین بار پس از انتخابات بازداشت و به بازداشتگاه نامعلومی در شهر بیرجند منتقل شدند. 


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

برچسب‌ها:

چهارشنبه، اسفند ۱۹، ۱۳۸۸
جزئیات دستگیری دکتر محمد اولیایی فرد وکیل مدافع تعدادی از زندانیان سیاسی

جزئیات دستگیری دکتر محمد اولیایی فرد وکیل مدافع تعدادی از زندانیان سیاسی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی- دکتر محمد اولیایی فرد، وکیل پایه یک دادگستری و عضو و مشاور حقوقی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، صبح روز دوشنبه در حالی در دادگاه انقلاب تهران بازداشت شد که تنها در ارتباط با لایحه دفاعیه موکل خود ، ناصح فریدی فعال حقوق بشر، به شعبه ۵۴ تجدید نظر دادگاه انقلاب احضار شده بود. اما وی پس از حضور به شعبه اجرای احکام معرفی و آنجا بازداشت شد.

به گزارش کمیته دفاع از زندانیان سیاسی، محمد اولیائی فرد، وکیل مدافع تعدادی زندانیان سیاسی و نوجوانان محکوم به اعدام، از دادگاه تجدید نظر فرصت ده روزه  دریافت کرده بود تا لایجه دفاعیه ناصح فریدی، عضو مرکزی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، را که در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به شش سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود، به شعبه ۵۴ تجدیدنظر ارائه کند. اما پس از احضار به این شعبه به منظور رفع برخی ابهامات در پرونده ناصح فریدی، از وی خواسته شد تا در یکی از شعب اجرای احکام دادگاه انقلاب حاضر شود و در مورد حکم یک سال زندان خود، که چندی پیش در ارتباط با پرونده نوجوان اعدام شده بهنود شجاعی دریافت کرده بود، با آنها صحبت کند که حضور او در اجرای احکام منجر به بازداشت او شد. همچنین با دستگیری او، پرونده ناصح فریدی بدون لایحه دفاعیه در مرحله تجدید نظر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دایره اجرای احکام دادگاه انقلاب تهران، صبح روز دوشنبه، خبر تایید حکم یک سال حبس دکتر محمد اولیایی فرد را به او داده و گفت این حکم در مرحله اجرا قرار دارد و او باید روانه زندان شود.  

ماموران امنیتی و دادگاه انقلاب با برنامه قبلی محمد اولیایی فرد را به دادگاه کشانده و در آنجا او را دستگیر کرده اند. این اقدام که دامی بوده برای دستگیری او، امری کاملا خلاف قانون است. همچنین او به سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده است، در حالی که وی دارای حکم است و انتقال او به سلول انفرادی قابل توجیح نیست مگر آنکه پرونده جدیدی برای او باز شده باشد.

محمد اولیایی فرد وکالت بسیاری از زندانیان سیاسی را برعهده داشت و علارغم خطراتی که متوجه او بود اما بدون توجه به گرایشات سیاسی زندانیان و بدون دریافت حق وکالت و هزینه های پرونده، به دفاع از آنها می پرداخت.

برچسب‌ها:

سه‌شنبه، اسفند ۱۸، ۱۳۸۸
اولين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان بازداشتگاه كهريزك بطور غير علنی برگزار شد
به گزارش ایلنا، اولين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان بازداشتگاه كهريزك به رياست قاضي «محمد مصدق» در محل سازمان قضايي نيروهاي مسلح برگزار شد. 

در ابتداي اين جلسه كه با حضور اولياء دم و ساير شكات و وكلاي آنان و تمامي متهمان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين محمد مصدق، رئيس دادگاه گفت: اجراي عدالت و قانون تنها ملاك عمل دادگاه خواهد بود و نگاه دادگاه بر اساس قانون، نسبت به طرفين يكسان بوده و بر اساس دلايل، شواهد و قرائن موجود به موضوع رسيدگي و تصميم لازم را اتخاذ مي‌كند. 

وي متذكر شد: با توجه به اين كه بخشي از محتويات پرونده داراي اطلاعات و مطالبي است كه انتشار آن منافي نظم عمومي جامعه و مخل انتظام مملكتي است لذا به استناد اصل 165 قانون اساسي و بند سوم و چهارم ماده 327 قانون آئين دادرسي كيفري مصوب 1290 و با رعايت ماده 43 مربوط به تشكيل محاكم جنايي الحاقي به قانون آئين دادرسي كيفري مصوب 1290 ، انتشار مطالب دادگاه توسط اشخاص حاضر در جلسه ممنوع است. 

براساس اين گزارش در ادامه،كيفرخواست صادره عليه 12 متهم پرونده، توسط منشي دادگاه قرائت شد سپس موضوع اتهامات و دلائل آن توسط رئيس دادگاه به كليه متهمان تفهيم گرديد و نماينده دادستان به دفاع از كيفرخواست پرداخت و به دنبال آن پدر مرحوم كامراني و اكثر شكات پرونده، شكايت خود را مطرح كردند. اين جلسه در ساعت 16 عصر خاتمه يافت.

برچسب‌ها:

دوشنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۸۸
دکتر محمد اولیایی فرد وکیل برجسته دادگستری دستگیر شد
تهران، کمیته دفاع از زندانیان سیاسی- محمد اولیایی فرد، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور کمیته دفاع از زندانیان سیاسی، به دنبال حضور در دادگاه انقلاب در صبح روز دوشنبه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

دادگاه انقلاب تهران در احضاریه ای  از محمد اولیایی فرد خواسته بود تا، در ارتباط با حکم زندان خود که به دبنال دفاع از نوجوان اعدام شده بهنود شجاعی صادر شده بود، به این دادگاه مراجعه کند که پس از مراجعه بازداشت و روانه زندان شد.

دکتر محمد اولیایی فرد علارغم خطراتی که متوجه او بود پرونده بسیاری از زندانیان سیاسی و نیز تعدادی از نوجوانان محکوم به اعدام را بر عهده گرفته بود.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
تهران اسفند ماه ۱۳۸۸

برچسب‌ها:

یکشنبه، اسفند ۱۶، ۱۳۸۸
درسا سبحانی، فعال حقوق بشر بازداشت شد

درسا سبحانی،عضو کمپین یک میلیون امضا و فعال حق تحصیل امروز یکشنبه در مراجعه به منزل توسط ۱۲مامور امنیتی دستگیر شد.

به گزارش سایت «تا آزادی زندانیان سبز»، سبحانی که به دلیل اعتقاد به آیین بهاییت محروم از تحصیل است، امروز پس از مراجعت به منزل بازداشت و به مکانی نامعلوم برده شد. پیش از دستگیری این فعال حقوق بشر، نیمه‌شب ۱۱ اسفند نیز ۶ تن از نیروهای امنیتی با یورش به منزل این خانواده، اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی کرده بودند. 

همچنین ۱٣ اسفندماه زمانی که پدر درسا سبحانی، قصد خروج از منزلش را داشت طی هجوم ۶ نیروی امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس وی را با دست‌بند و چشم‌بند بازداشت نموده و به مدت ۴ ساعت مورد بازجویی و تهدید قرار دادند. 


نیروهای امنیتی اعلام داشتند اگر وی، دخترش درسا سبحانی را روز شنبه به وزارت اطلاعات تحویل ندهد وی را به همراه همسر و دختر کوچکش بازداشت خواهند نمود و منزل شخصی آنها را نیز مصادره خواهند کرد.

برچسب‌ها:

جمعه، اسفند ۱۴، ۱۳۸۸
رضا لطفی فعال دانشجویی در مشهد بازداشت شد

رضا لطفی، فعال دانشجویی و حقوق بشری در دانشگاه آزاد واحد مشهد، شب گذشته توسط ماموران امنیتی که لباس شخصی به تن داشتند دستگیر و به محل نامعلومی منتقل شد. این افراد با ارائه حکم بازداشت به نیابت از دادگستری تهران به منزل رضا لطفی حمله کرده و ضمن درگیری با او و خانواده اش، او را به همراه لوازم و وسایل شخصی خویش از جمله کامپیوتر ، موبایل شخصی وی و خانواده اش به مکان نا معلومی منتقل کرده اند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، خانواده رضا لطفی گفته اند که ستاد خبری اطلاعات مشهد و نیروی انتظامی خراسان رضوی از دستگیری او اظهار بی اطلاعی کرده اند.

رضا لطفی، فعال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، پیشتر به مدت بیست روز توسط اداره اطلاعات مشهد بازداشت شده و پرونده وی به اتهام تشویش اذهان عمومی در دادگاه در حال بررسی بود.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

برچسب‌ها:

پنجشنبه، اسفند ۱۳، ۱۳۸۸
با بازداشت گسترده مدافعان حقوق بشر فعالیت آنها متوقف نمی شود

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، تهران ۱۴ اسفند - بار دیگر ماموران امنیتی جمهوری اسلامی در یورشی شبانه، تعدادی از مدافعان حقوق بشر را دستگیر و روانه زندان کردند. در دو روز اخیر، نوید خانجانی، بهزاد مهرانی، حسام فیروزی، ابوالفضل عابدینی، محبوبه کرمی، مجتبی گهستونی و نصور نقی‌پور بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌اند. 

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، بازداشت های جدید در حالی صورت می گیرد که پیش از نیز تعدادی زیادی از مدافعان حقوق بشر دستگیر شده بودند. این دستگیری ها به بهانه های واهی انجام می گیرد و روند دستگیری و بازداشت به شکلی غیرقانونی و مغایر با موازین بین المللی دنبال می شود. 

نوید خانجانی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و دانشجوی بهایی محروم از تحصیل است که سه‌ شنبه شب ۱۱ اسفند ماه در اصفهان بازداشت و به دادسرای اصفهان و سپس به زندان اوین تهران منتقل شده است. در حال حاضر ۶ عضو دیگر کمیته کزارشگران حقوق بشر، شیوا نظرآهاری، مهرداد رحیمی، کوهیار گودرزی، سعید کلانکی، سعید جلالی‌فر و سعید حائری، که از قبل بازداشت شده اند، در زندان اوین به سر می‌برند. ماموران امنیتی همچنین صبح چهارشنبه ۱۲ اسفند ماه، با یورش به منازل حسام میثاقی و سپهر عاطفی دو عضو دیگر کمیته گزارشگران حقوق بشر، قصد بازداشت آنها را داشتند اما به دلیل اینکه در منزل نبودند موفق به بازداشت آنها نشدند.

دکتر حسام فیروزی، وبلاگ‌نویس و فعال مستقل حقوق بشر، سه شنبه شب در حال ورد به منزل خود توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. ماموران امنیتی همچنین منزل حماسه غفاری، همسایه حسام فیروزی، را مورد بازرسی قرار داده و او را بازداشت کرده اند. پیشتر، برادرزاده‌ی وی، علیرضا فیروزی  به همراه سورنا هاشمی دستگیر شده بود. این دو فعال دانشجویی در دومین ماه بازداشت خود به سر می‌برند.

محبوبه کرمی، فعال حقوق زنان و عضو کمپین یک میلیون امضاء، روز سه شنبه در منزل خود به همراه برادرش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. ماموران امنیتی علت این دستگیری را حضور در تجمعات و اغتشاشات عنوان کرده اند.

بهزاد مهرانی، وبلاگ‌نویس و فعال مستقل حقوق بشر است که صبح روز چهارشنبه ۱۲ اسفند ماه بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است. این در حالی است که ساعاتی بعد از دستگیری بهزاد مهرانی عده‌ای دیگر از نیروهای امنیتی برای بازداشت وی به منزل مهرانی مراجعه کرده اما از بازداشت او توسط نهادی دیگر مطلع شده اند.

ابوالفضل عابدینی عضو حزب پان ایرانیست و فعال حقوق بشر دیگر بازداشتی روز چهارشنبه است که پس از روزها تهدید و فشار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

مجتبی گهستونی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، چهارشنبه ۱۲ اسفند ماه در منزل خود در شهر اهواز توسط ماموران امنیتی دستگیر شده است. محل نگهداری وی هنوز روشن نیست.

همچنین نصور نقی‌پور، فعال فرهنگی و وبلاگ‌نویس، چهارشنبه در قزوین دستگیر شده است. وی فعالیت سیاسی نداشته و در وبلاگ خود با نام نصور،  به انتشار مقالاتی در حوزه ادب و اندیشه می پرداخت.

در حال حاضر، عماد باقی رییس انجمن دفاع از زندانیان، حشمت طبرزدی سخنگوی همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر، علی بیکس عضو مرکزی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی و محمد صدیق کبودوند رییس سازمان دفاع از حقوق بشر در کردستان نیز در زندان به سر می برند. امیر حسین فتوحی عضو مرکزی  کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی نیز هفته گذشته آزاد شده است.

سرکوب گسترده مدافعان و نهادهای حقوق بشر نشان می دهد که جمهوری اسلامی کوشش های حقوق بشری را تحمل نمی کند و می خواهد با وارد ساختن انواع اتهامات بی مورد و ساختگی به صورتی غیرقانونی و غیرانسانی هر نوع فعالیت حقوق بشری را سرکوب کند.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی از مقامات جمهوری اسلامی می خواهد هرچه سریعتر کلیه زندانیان حقوق بشری را آزاد کند و تلاش های مدافعان حقوق بشر را به رسمیت بشناسد.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
تهران، ۱۴ اسفند ۱۳۸۸

برچسب‌ها:

آزادی رشید اسماعیلی و پیمان عارف
رشید اسماعیلی عضو سازمان ادوار تحکیم و پیمان عارف دانشجوی محروم از تحصیل با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شدند


رشید اسماعیلی عصر روز چهار شنبه دوازده اسفند ماه با تودیع وثیقه چهل میلیون تومانی از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد.
این عضو شورای سیاست گذاری سازمان ادوار تحكيم وحدت روز سوم دی ماه به ستاد خبري وزارت اطلاعات در استان اصفهان احضار و سپس به اتهام توهين به رهبري و نظا به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد و مدت دو ماه را در این زندان گذراند.


پیمان عارف دانشجوی محروم از تحصیل نیز با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی، مرخصی به مدت ۱۰ روز دریافت کرده است. این فعال دانشجویی پس از محکومیت از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل دو سال و نیم حبس تعزیری ، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از فعالیت مطبوعاتی و سیاسی شب گذشته با حکم قاضی پیرعباسی با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین به مرخصی ۱۰ روزه فرستاده شد.

برچسب‌ها: