سه‌شنبه، تیر ۱۸، ۱۳۸۷
وضعیت نامعلوم دو فعال جنبش زنان
ش:10-87
محبوبه کرمی فعال جنبش زنان و عضو کمپین یک میلیون امضا در زندان دست به اعتصاب غذا زد.
وی دیروز طی تماسی تلفنی با خانواده اش ضمن اعلام اعتصاب غذای خود به دلیل وضعیت نامناسب زندان و عدم رسیدگی به وضعیتش اعلام کرد مسئولان حتی از از هواخوری زندانیان و از در اختیار گذاشت قلم و کاغذ به وی برای نوشتن شکواییه خودداری میکنند
محبوبه کرمی 39 ساله روز 24 خرداد ماه در یکی از خیابان های تهران به بهانه شرکت در تجمع اعتراضی مردم در مقابل پارک ملت علیه مفاسد اقتصادی بازداشت و روانه زندان شد.
علی رغم مراجعات مکرر وکیل مدافع و مادر وی به دادگاه انقلاب طی چند هفته گذشته مسئولین از هر گونه اظهار نظر در این مورد خودداری میکنند.
از سوی دیگر ویدا دهقانیان دیگر فعال جنبش زنان نیز که در همین روز بازداشت شده است در وضعیت نامعلوم به سرمی برد.رفتار های صورت گرفته با فعالین زن بازداشت شده غیر قانونی می باشد و بازداشت این افراد در حالی صورت میگیرد که حتی در صورت شرکت این افراد در تجمع طبق قانون اساسی نظام اسلامی ،شرکت و راه اندازی تجمع بدون حمل سلاح آزاد می باشد.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
تهران 18 تیر 1387
هجدهم تیرماه نقطه عطف مبارزات دانشجویی است
ش:9-87
سالروز 18 تیر ماه است سالروز قیام پر افتخار جنبش دانشجویی .9 سال پیش در چنین روزی دانشجویان دانشگاه تهران پس از اعتراض به توقیف روزنامه سلام در خوابگاه های خود مورد حمله عناصر سرکوب قرار گرفتند. چه بسیار دانشجویانی که کشته و زخمی شدند و فراوان بودند آنانی که به زندان رفتند و مورد شکنجه هایی قرون وسطایی قرار گرفتند. یادشان گرامی باد و راهشان پر رهرو
امروز پس از گذشت 9 سال از آن واقعه در حالی که همگان منتظر بازخواست و توبیخ عوامل حمله به کوی دانشگاه بودند شاهد تبرئه و ترفیع آنان هستیم و دانشجویان که خود شاکی اصلی این پرونده بودند همگی محکوم شدند و خانواده عزت ابراهیم نژاد از کشته شدگان واقعه کوی دانشگاه نیز هیچ پاسخی دریافت نکردند و پرونده قتل وی همچنان نزد افکار عمومی باز است .
9 سال پس از این واقعه دردناک بازداشت و شکنجه فعالین سیاسی و حقوق بشری و بسیاری از روشن فکران ادامه دارد وامروز شاهد نقض سیستمیک و از پیش برنامه ریزی شده حقوق بشر در ایران هستیم
.متاسفانه برخی گمان کرده اند عملکردشان بی عیب بوده و دانشجویان و روشن فکران حق هیچ اعتراضی ندارند اما باید یاد آور شد ضعف های حکومت هر روز بیش از دیروز رخ نشان میدهد و خواست های دانشجویان به عنوان نیروهای روشن فکر نیز بیش از پیش است . گرانی ، فقر و بازداشت های غیر قانونی دانشجویان در این روزها مصداق بارز نقض حقوق بشر است و متاسفانه هیچ نهاد پاسخگویی در نظام اسلامی نیز وجود ندارد.
سرکوب جامعه مدنی در ایران هر روز گسترده تر می شود و در این میان علاوه بر دانشجویان،فعالین برابری خواه جنبش زنان،کارگران، معلمان و سایر اقشار جامعه نیز مشمول سرکوب می شود.
از این رو توجه بیشتر نهادهای حقوق بشری به خصوص سازمان ملل و شورای حقوق بشر این سازمان به مسائل ایران واجب می باشد و کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی به عنوان اولین نهاد دانشجویی مدافع حقوق بشر در ایران پیشنهاد میکند کمیته ویژه ای برای پیگیری نقض حقوق بشر در ایران تشکیل شود و آمادگی خود را برای همکاری با آن اعلام میدارد .ما بار دیگر تقاضای خود را جهت آزادی کلیه زندانیان سیاسی و امنیتی از هر طیف و گروهی اعلام میداریم.
تهران
18 تیر ماه 1387