یکشنبه، اسفند ۲۷، ۱۳۸۵
نوروز امسال را هم در کنار خانواده های رنج دیده ی زندانیان سیاسی خواهیم بود
هموطنان عزیز
در حالی که همگان در تدارک مراسم سال نو می باشند عزیزترین فرزندان این آب و خاک در سلول های انفرادی،در زندان های مخوف و درسیاهچال های حکومت جمهوری اسلامی سخت ترین روزهای زندگی خود را می گذرانند.
در این بین جنبش زنان ایران نیز دو تن از فعالین خود را مدتی است در سلول های انفرادی بازداشتگاه مخوف209 می بیند. این افراد که صرفا به جرم اعتراض به وضعیت نامناسب زنان در جامعه ایران اقدام به برگزاری تجمع مسالمت آمیز کرده بودند توسط نیروی های امنیتی بازداشت شده اند.
دانشجویانی همچون درخشندی و جهاندار در بازداشتگاه 209 به سرمی برند،دکتر کیوان انصاری نیز از این وضعیت مستثنا نبوده و ایشان نیز در زندان اوین محبوس هستند.
هموطنان عزیز این ها تنها بخشی از زندانیان سیاسی ما هستند که در زندان اوین به سر می برند بسیاری از زندانیان سیاسی ما نیز در زندان گوهر دشت در کنار اشرار در بند هستند . بهروز جاوید تهرانی،مهرداد لهراسبی و ...از همین دسته می باشند.
در شهرهایی همچون اهواز، ارومیه،کردستان،زاهدان و...زندانیان سیاسی وضعیتی به مراتب بدتر و نگران کننده تر از زندانیان سیاسی در پایتخت دارند.برای بسیاری از این زندانیان حکم اعدام صادرشده است،بسیاری به شدت شکنجه شده اند و بسیاری نیز در زندان هایی در مکان های نامعلوم به سر می برند.
امور دانشجویی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی ضمن تبریک سال نومراتب همدردی خود را با خانواده های این عزیزان اعلام می کند و بار دیگرخواهان آزادی کلیه زندانیان سیاسی در سال جدید می باشد.
امور دانشجویی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
ایران- تهران
1385/12/27
جمعه، اسفند ۲۵، ۱۳۸۵
اعدام حسین فروهیده را متوقف کنید
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
دادگاه انقلاب شهرستان ارومیه برای حسین فروهیده از فعالان سیاسی منطقه، حکم اعدام صادر کرده و قصد دارد امروز او را اعدام کند.
به گزارش واحد خبر کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، چهارماه پیش، حسین فروهیده در کردستان دستگیر شد و در ابتدا تحت شکنجه قرار گرفت. خانواده او تا سه ماه از محل بازداشت او اطلاعی نداشتند و به دلیل عدم پاسخگویی مقامات رسمی و بی نتیجه ماندن تلاش های خانواده برای پیدا کردن او، امید ها برای زنده ماندن حسین فروهیده به یاس تبدیل شده بود.
مادر حسین فروهیده روز گذشته پس از ملاقات با او گفت: پس از ماه ها بی خبری از فرزندم، از طرف اطلاعات با من تماس گرفتند و گفتند بیا و پسرت را ببین. وقتی با او ملاقات کردم از من خواستند به پسرم بگویم اگر با آنها همکاری نکند او را اعدام میکنند. من هم از پسرم خواستم با آنها همکاری کند تا جانش را از دست ندهد اما در لحظه خداحافظی از پسرم ، یکی ماموران به من گفت، لباسهاي فرزندتان رانيز ببريد، چون حكم اعدام او صادرشده و احتمالا"بايد ظرف 48ساعت آينده به اجرا گذاشته شود.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، از مقامات قضائی و امنیتی می خواهد اعدام حسین فروهیده را متوقف و دلایل صدور این حکم را اعلام کنند.
هر گونه حکمی باید پس از طی روند عادلانه دادرسی و رعایت حقوق قانونی زندانی صورت بگیرد. اما حسین فروهیده ماه ها در سلول انفرادی بازداشت و تحت شکنجه بوده است و اطلاع دقیقی از روند دادرسی او وجود ندارد. از طرف دیگر، حسین فروهیده به دلیل ارتباط با گروه های مخالف رژیم دستگیر شده و پرونده او سیاسی است. از این رو مقامات قضائی باید نسبت به صدور حکم اعدام و تصمیم بر اجرای سریع آن پاسخگو باشند.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
تهران، 25 اسفند ماه 85
komitedefa@gmail.com
پنجشنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۸۵
آزادی 16 فعال حقوق زنان از زندان اوین و تهدید چند نفر دیگر به بازداشت
بامداد امروز پنج شنبه 17 اسفندماه، 16 نفر از بازداشت شدگان تجمع زنان در برابر دادگاه انقلاب، از زندان اوین آزاد شدند و سه نفر دیگر همچنان در بند 209 وزارت اطلاعات به سر می برند.

به گزارش بخش خبر کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، شادی صدر، ژیلا بنی یعقوب و محبوبه عباسقلی زاده در زندان هستند و خانم ها شهلا انتصاری، فاطمه گوارایی، مرضیه مرتاضی، آسیه امینی، نسرین افضلی، خديجه مقدم، طلعت تقی نیا فخري شادفر، مريم شادفر، پروین اردلان، نوشین احمدی، رضوان مقدم، زارا امجدیان، جلوه جواهری،محبوبه حسین زاده،مهناز محمدی، مریم حسین خواه، بامداد امروز به قید کفالت آزاد شدند.

وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب توضیحی در مورد ادامه بازداشت شادی صدر، ژیلا بنی یعقوب و محبوبه عباسقلی زاده نداده اند. این در حالی است که تعداد دیگری از فعالان زن که بازداشت نشده اند مورد تهدید قرار گرفته اند. ماموران اطلاعات به منازل تعدادی از آنها مراجعه کرده اند و احتمال می رود تعدادی دیگر را بازداشت کنند.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
پنج شنبه 17 اسفند
komitedefa@gmail.com