یکشنبه، مهر ۳۰، ۱۳۸۵
حمله مجرمان خطرناک به زندانیان سیاسی در زندان رجائی شهر
در طی حمله مجرمان خطرناک به زندانیان سیاسی در زندان رجائی شهر، سه زندانی سیاسی زخمی شده اند
يكشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵

شماره ۴۰۹

امروز یک شنبه ، طی یک درگیری از پیش هماهنگ شده، سه تن از زندانیان سیاسی در زندان رجائی شهر کرج به شدت آسیب دیدند.

به گزارش واحد خبر کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، گروهی از مجرمان خطرناک در زندان رجائی شهر که توسط برات راه چمنی وکیل بند ۲ فرعی ۵زندان، با در دست داشتن چاقو، چوب و شیشه به بهروز جاوید تهرانی، افشین بایمانی و جعفر اقدامی حمله کرده و آنها را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. در این درگیری سر و صورت این سه زندانی به شدت آسیب دیده و دچار خونریزی شده ، یکی از دندانهای بهروز جاوید تهرانی در اثر پرتاب ظرف شیشه ای شکسته و دو دندان دیگر او لق شده است.

در این حمله ، محمد مغنیان رئیس بند ۲ فرعی ۵ زندان، از نزدیک شاهد ماجرا بوده اما اقدامی انجام نداده است. او پس از گذشت مدتی - که زمان کافی در اختیار مهاجمان می گذاشته - آژیر خطر زندان را به صدا درآورده و به همین دلیل پس از چند دقیقه یکی از مسئولان زندان به نام خادم در محل حاضر می شود اما تنها به تماشای ضرب و شتم زندانیان می پردازد.

این درگیری ها از آنجا آغاز شد که وکیل بند با افشین بایمانی یک درگیری نمایشی به راه انداخت تا بهانه ای برای حمله به او ، بهروز جاوید تهرانی و جعفر اقدامی بوجود آید.

به نظر می رسد این برخوردها نوعی تصفیه حساب با بهروز جاوید تهرانی و دیگر زندانیان سیاسی بوده ، چرا که پس از مرگ اکبر محمدی، مراسم یادبودی توسط بهروز جاوید تهرانی در داخل بند برگزار شد. در این مراسم عکس های اکبر محمدی به دیوارهای بند زده شده بود که پس از این ماجرا، محمد مغنیان با کندن این تصاویر به زندانیان سیاسی از جمله بهروز جاوید تهرانی هشدار داده بود در داخل بند دست به حرکت های سیاسی نزند. او همچنین خطاب به بهروز جاوید تهرانی گفته بود به همین دلیل منتظر برخورد زندان با خود باشد!

گفتنی است که سایر زندانیان در این درگیری حضور نداشته و آسیبی ندیده اند.

در حال حاضر این زندانیان به شدت از جراحت های وارده رنج می برند و اقدام مناسبی برای مداوای آنها انجام نگرفته است.


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
فیلتر شدن سایت کمیته
پیش از این گزارش هایی مبنی بر فیلتر این سایت در داخل کشور به واحد اطلاع رسانی کمیته ارسال شده بود اما در طی روزهای گذشته، مراجعه کنندگان به سایت کمیته از عدم امکان استفاده از این سایت خبر دادند.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی به عنوان اولین تشکل مدافع حقوق زندانیان سیاسی در سال ۱۳۷۷ تاسیس شده و از آن تاریخ با وجود موانع پیش روی خود و برخوردهای امنیتی و قضائی تلاش های خود را در چارچوب قوانین حقوق بشری برای دفاع از زندانیان سیاسی و دانشجویانی که تحت تعقیب هستند ادامه داده است.

تلاش های اعضای کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی در شرایطی که هیچ تشکل حقوق بشری در ایران فعالیت نمی کرد موجب شد تا نهادهای امنیتی و قضائی برخورد های شدیدی با اعضا را در دستور کار خود قرار دهند و به همین دلیل اعضای کمیته بارها زندانی و تحت فشار قرار گرفته و به حبس های تعلیقی و تعزیری محکوم شدند.

در حال حاضر واحد اطلاع رسانی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی در تلاش است تا سایت جدیدی برای ارایه اخبار ، مقالات و گزارش های حقوق بشری ایجاد نماید که بزودی آدرس آن اعلام خواهد شد.


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

komitedefa@gmail.com
یکشنبه، مهر ۲۳، ۱۳۸۵
احمد باطبی دانشجوی زندانی با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به مدت ۴۸ ساعت به مرخصی آمد.
به گزارش واحد خبری کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی ، ماموران وزارت اطلاعات امروز ساعت ۱۰ صبح احمد باطبی را به همسرش تحويل داده و از وی خواسته اند این مدت را در محيطی ايزوله با خانواده خود سپری نمايد و پس از پايان زمان ۴۸ ساعت خود را به زندان اوين معرفی نمايد.

وثیقه تودیع شده توسط آقای لطف الله ميثمی مدیر مسئول مجله چشم انداز ایران صورت گرفته است چرا که خانواده احمد باطبی از توان تودیع چنین وثیقه ای برخوردار نبودند

احمد باطبی یکی از متهمان اصلی کوی دانشگاه، پس از دستگیری و شکنجه در زندان توحید در سال ۱۳۷۸، از سوی شعبه ۶ دادگاه انقلاب ابتدا به اعدام و سپس با دو درجه تخفیف به ۱۵ سال حبس محکوم شد. او که برای درمان بیماریهای خود در مرخصی استعلاجی بود ،در مرداد ماه امسال یعنی ۲ روز پیش از درگذشت اکبر محمدی در زندان ، دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

komitedefa@gmail.com
یکشنبه، مهر ۰۹، ۱۳۸۵
72 نفر از ياران و هواداران آيت الله بروجردی دستگير شدند
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۸۵
روزهای گذشته بیت آیت الله کاظمینی بروجردی در محاصره و تحت کنترل های شدید نیروهای امنیتی قرار گرفته و تعدادی از محافظان و شاگردان او دستگیر شده اند.
در گزارش رسیده به واحد اطلاع رسانی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی آمده است: طرح جدید تهاجمی ائتلاف وزارت اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت با نیروی انتظامی، جهت مقابله با محافظین آیت الله کاظمینی بروجردی، بیشتر این افراد دیشب در هوای سرد حفاظت بیت و اطراف آنرا به عهده داشتند که بعد از تغییر شیفت، به هنگام خروج از محدوده، تعقیب و بازداشت شده اند و تعدادی هم به هنگام مراجعه به بیت دستگیر شدند که هیج مرجع قضائی مسئولیت آنرا به عهده نمی گیرد .
در اينجا لیست اول و دوم بازداشت شدگان مرتبط با آیت الله بروجردی آورده ميشود.
اسامی بازداشت شدگان پیشین:
1) سعید تقی زاده -30 ساله- 2) جواد قوتی -31 ساله- 3) احمد اصغری -42 ساله- 4) بهزاد اصغری -40 ساله- 5) ابویی -52 ساله- 6) معروفخانی -ساله 40- 7) نوربخش -48 ساله- 8) مجتبی پور محمد -36 ساله- 9) یعقوب صادقی -32 ساله- 10) محمد داودی -23 ساله- 11) حسین رنجبر -59 ساله- 12) حمید نادی -31 ساله- 13) عباس مبعلی -34 ساله- 14) محمد مهمان نواز -40 ساله- 15) سید جعفر سید منیر -57 ساله- 16) طاهره کاشفی -35 ساله- 17) مریم عظیمی -50 ساله- 18) فاطمه عبداله وند -35 ساله- 19) نجمه ثامنی -40 ساله- 20) فاطمه ثامنی -37 ساله- 21) سید عباس میر باقری -60 ساله- 22) علی شهرابی -40 ساله- 23) حمید سعیدیان -42 ساله- 24) مرتضی عباس رحیم -40 ساله- 25) محمد یزدی -46 ساله- 26) مهدی شکوری -46 ساله- 27) مریم موزن زاده -37 ساله- 28) زینب ابوالفتحی -39 ساله- 29) داود کابلی -40 ساله- 30) احمد کریمیان -39 ساله- 31) علیرضا شفیعی -40 ساله- 32) علی نظری -36 ساله- 33) علی قلی زاده -46 ساله- 34) حبیب قوتی -37 ساله- 35) محمد رضا صادقی -35 ساله- 36) مسعود سماواتی -49 ساله- 37) علیرضا منتظر صاحب -34 ساله- 38) حسن هریسچیان -37 ساله- 39) محمد کردبچه -53 ساله- 40) محمد کاشفی -54 ساله- 41) مهرداد سوری -39 ساله-
لیست دوم، اکثر افراد زیر در مسجد نور میدان خراسان تهران بازداشت شده اند: 43- شعبانی 42- سیامک نوری 43- علی پورقاسم 44- ابوالحسن میرزائی 45- حسین فتور 46- اکبر فتور 47- حیدر واعظی 48- کاظم طاهری 49- حسن میرزائی 50- حسین میرزائی 51- بهرام محمودی 52- اسماعیل عیشی 53- سعید خادمی 54- طیبه کاشفی 55- حمید قیامی 56- مهدی قیامی 57- زهرا کشاورز حیدری 58- زهرا راسخی 59- هاجر سیافی 60- فریده فیاضی 61- لیلا وکیلی 62- صغری منتظری 63- عزت بشیری 64- سید محمد کاظمینی بروجردی 65- سید ناصر کاظمینی بروجردی 65- نرگس کاظمینی بروجردی 66- سید ناصر میرنوعی 67- اشرف محمدی 68- زهرا یونسی 69- محمد انصاری 70- محسن مهرجوئی 71- میثم 72- ریحانه ابوالفتحی.
گفتنی است جمهوری اسلامی مزار آیت الله سید محمد علی کاظمینی بروجردی - مرجعی که به گفته ی فرزندش "در اعتراض به دین سیاسی، 4 سال پیش کشته شد"- را تخریب کرده است