دوشنبه، شهریور ۰۶، ۱۳۸۵
يکی دیگر از فعالان دانشجويی در تهران دستگير شد
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
مهندس جمال ظاهرپور یکی از فعالان دانشجویی در تهران چند روز پیش توسط نهادهای امنیتی دستگیر و بازداشت شد.
بر اساس خبر دریافتی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر، مهندس جمال ظاهرپور دبیر پیشین انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه و عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده است و از اتهام و محل نگهداری وی خبری در دست نیست .
جمال ظاهرپور فارغ التحصیل رشته ی عمران از دانشگاه خواجه نصیر در مقطع فوق لیسانس می باشد.
گفتنی است که در روزهای گذشته دو دانشجو به نام های ابولفضل جهاندار و خیر الله درخشندی در تهران توسط یکی از نهادهای امنیتی اطلاعاتی دستگیر شده اند که هنوز خبر دقیقی از وضعیت این دو دانشجوی بازداشت شده به خانواده های شان داده نشده است.
در حالی که وزیر علوم خبر از آزادی دانشجویان زندانی داده است اما موج دستگیری دانشجویان و توقیف و تعطیل کردن تشکل های دانشجویی روند افزایشی به خود گرفته است
پنجشنبه، مرداد ۲۶، ۱۳۸۵
آخرين وضعيت زندانيان سياسی در آذربايجان
بيش از ۱۵ زندانی محکوم شده اند و عده ای ديگر در انتظار صدور حکم به سر می برند
پنج شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۵
واحد خبری کمیته دانشجویی
دفاع از زندانیان سیاسی شماره ۴۰۱-۰۶ با گذشت نزدیک به سه ماه از تجمعات اعتراض آمیز در نقاط مختلف آذربایجان ، همچنان عده زیادی در زندان های تبریز، اردبیل، ارومیه و ... به سر می برند.
این در حالی است که عده زیادی نیز با قرار وثیقه و ضمانت تا روز تشکیل دادگاه از زندان و بازداشتگا های اطلاعات آزاد شده اند. اکثر بازداشت شدگان از روند برخوردهای صورت گرفته ناراضی هستند و می گویند روند دادرسی به صورتی ناعادلانه در جریان بوده و آنها از حق داشتن وکیل مدافع در زمان تحقیقات و مدت بازداشت محروم بوده اند و حتی بازجویی ها در مواردی همراه با فحاشی و ضرب و شتم صورت گرفته است.
به گزارش واحد خبر کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، بر اساس گزارش های دریافت شده نزدیک ۶۵۰ نفر تنها در کامپیوتر زندان تبریز در ارتباط با اعتراضات اخیر در این شهر به عنوان زندانی سیاسی ثبت شده اند. جدا از این آمار عده زیادی نیز در بازداشت گاههای اطلاعات به سر برده اند که در سیستم سازمان زندانها ثبت نشده اند.
در حال حاضر از این افراد، چنگیز بخت آور و دکتر احمد رضایی(حیدر اوغلو) که تا چندی پیش در زندان اوین و سپس در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به سر برده اند به همراه ۱۳ نفر دیگر در زندان تبریز و در یک بند جدیدی به نام بند سیاسی نگهداری می شوند. به گزارش واحد خبری کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی آخرین وضعیت تعدادی از زندانیان سیاسی در تبریز که همچنان در زندان نگه داشته شده اند به شرح زیر است:
۱-محمد حسن هرگلی(حسن دمیر چی) ۶۵ ساله، به اتهام ارتباط با تجزیه طلبان و اغتشاش در نظم عمومی محاکمه و به یک سال حبس تعزیری و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است. وی آموزشگاه موسیقی آذربایجان را مدیریت می کرد که از سه ماه پیش پلمپ شده است
۲-علی گلکار ، به اتهام اغتشاش در نظم عمومی و چاپ و پخش اعلامیه محاکمه و به ۷ ماه زندان و ۷۰ ضربه شلاق محکوم شده است
۳-مهدی بابایی(اوختای)
۴-علی حسین تهمتن ، به اتهام اغتشاش در نظم عمومی محاکمه و به ۶ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.
۵-حسن بهاری خواجه ، وی به اتهام اغتشاش در نظم عمومی و تبلیغ علیه نظام محاکمه و به ۸ ماه زندان به صورت ۵ سال تعلیقی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.
۶-مسلم جواد پور ، وی به اتهام اغتشاش در نظم عمومی محاکمه و به ۶ ماه زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.
۷-یوسف صبری ، وی به اتهام اغتشاش در نظم عمومی زندانی و هنوز محاکمه نشده است.
۸-محمد حسین دیوبندی ،وی به اتهام اغتشاش در نظم عمومی محاکمه و به یکسال زندان و پرداخت سیصد هزار جریمه نقدی محکوم شده است.
۹-سلیمان (احمد) حیدری ، وی به اتهام اغتشاش در نظم عمومی محاکمه و به ۷ ماه زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.
۱۰-امید اربابی ، وی به اتهام اغتشاش در نظم عمومی محاکمه و به ۵ ماه و ۱ روز زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است
۱۱-صمد پیوندی
۱۲-حسین اصلی
۱۳-تقی اکبری ، وی محاکمه و به شش ماه زندان و تحمل ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است
۱۴-چنگیز بخت آور
۱۵-دکتر احمد رضایی
بنا به گفته مقامات قضائی استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل همچنان تعدادی دیگر در انتظار صدور حکم به سر م برند، از این رو نگرانی ها نسبت به افزایش قابل توجه زندانیان سیاسی بیشتر شده است.
komitedefa@gmail.com
شنبه، مرداد ۱۴، ۱۳۸۵
رژيم جمهوری اسلامی در برابر مرگ اکبر محمدی مسئول است
با اینکه یک هفته از مرگ مشکوک اکبر محمدی دانشجوی زندانی می گذرد، اما مقامات جمهوری اسلامی نه تنها اقدامی به منظور بررسی مرگ محمدی انجام نداده اند بلکه با یک سری فعالیت هایی وانمود می کنند گویی به طور عمدی چنین اتفاق دهشتناکی افتاده است.
اقداماتی از سوی رژیم، نظیر دفن اجباری جسد اکبر محمدی بدون اجازه خانواده، بازداشت تعداد قابل توجهی از فعالان سیاسی و دوستان اکبر محمدی به هنگام عزیمت به آمل برای شرکت در مراسم هفت او و بی توجهی به موضوع، موجب گردیده اشت تا شائبه قتل عمدی مطرح شود.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی خواهان کالبدشکافی جسد اکبر محمدی با حضور ناظران و پزشکان بی طرف است و می بایستی روشن شود که دقیقا دلیل مرگ چه بوده است؟
رژيم جمهوری اسلامی در برابر مرگ اکبر محمدی مسئول است، چرا که از کالبد شکافي طفره می رود و اقدامی برای بررسی دلایل مرگ اکبر محمدی انجام نمی دهد.
اکبر محمدی یکی از یاران کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی بود و همواره در طول فعالیت های خود نشان داد که شرافت و صداقت خود را به هیچ بهایی نمی فروشد. ایستادگی، مقاومت و صداقت از جمله ویژگی های او بود که همگان به خوبی از آنها آگاه هستند.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی به منظور روشن شدن موضوع و دفاع از حقانیت اکبر محمدی ، موضوع قتل او را پیگیری خواهد نمود.
تهران شنبه ۱۴ مرداد