چهارشنبه، بهمن ۰۵، ۱۳۸۴
جلسه رسیدگی به اتهامات سعید کلانکی، امین کرد و بهروز جاوید تهرانی
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
شماره 162-2006
تاریخ 5/10/1384

جلسه رسیدگی به اتهامات سعید کلانکی ( دبیر سابق کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی)، امین کرد و بهروز جاوید تهرانی صبح امروز در شعبه ی 26 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.
بهروز جاوید تهرانی که هم اکنون در حال گذارندن دوران حبس خود در زندان رجایی شهر میباشد، با دست بند و پابند از زندان به دادگاه منتقل شد. مامورین حتی در جریان برگزاری دادگاه نیز دستبند وی را باز نکردند.
گفتنی است قاضی حداد با اعلام اینکه برای سایر متهمان پرونده که در دادگاه حاضر نشده اند حکم غیابی صادر خواهد شد به جلسه دادگاه خاتمه داد.
احضار افراد یاد شده در جریان تحصن سال گذشته در تاریخ 7 خردا ماه در مقابل دفتر سازمان ملل انجام گرفته بود .
لازم به ذکر است، حسن زارع زاده اردشیر، کیانوش سنجری، حسن قیصری و علی رضایی از افرد احضار شده بودند که در دادگاه حضور نداشتند..
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
komitedefa@yahoo.com
پنجشنبه، دی ۲۹، ۱۳۸۴
سعید کلانکی به سال حبس محکوم شد
سعید کلانکی "دبیر سابق کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی" از سوی شعبه ی 26 دادگاه انقلاب به 3 سال حبس تعزیری محکوم شد
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
شماره 154-2005
تاریخ 29/9/1384

سعید کلانکی "دبیر سابق کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی" از سوی شعبه ی 26 دادگاه انقلاب به 3 سال حبس تعزیری محکوم شد که به مدت 5 سال به تعلیق درآمده است.
موارد اتهامی وی ،1. شرکت و عضویت در گروه غیر قانونی موسوم به جبهه دموکراتیک ایران 2. شرکت در تجمعات غیر قانونی این گروه و تبلیغ علیه نظام و به نفع گروهای مخالف با شرکت در تظاهرات و تجمعات علیه نظام ؛ عنوان شده است.
بر اساس حکم صادره ایشان با استناد به ماده ی 499 قانون مجازات اسلامی به 3 سال حبس تعزیری محکوم که با استناد به ماده ی 25 دادگاه انقلاب قانون مجازات اسلامی به مدت 5 سال به حالت تعلیق درآمده است.
گفتنی است حکم فوق مربوط با بازداشت وی در جریان ناآرامی های خرداد 82 میباشد که با وثیقه ی 100 میلیونی از زندان آزاد شده بود.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
احضار حسن زارع زاده اردشير به دادگاه انقلاب
حسن زارع زاده اردشير روزنامه نگار و مسئول كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي به شعبه 26 دادگاه انقلاب احضار شد.
در اين احضاريه تاريخ دادگاه 5 اسفندماه 1384 ذكر شده اما دلايل احضار قيد نشده است. وي چندي پيش نيز به دادگاه مطبوعات احضار شده بود.
بهمن ماه سال گذشته زارع زاده در شعبه 26 دادگاه انقلاب به 7 سال حبس تعزيري و 5 سال محروميت از حقوق اجتماعي محكوم شده بود كه اين حكم در دادگاه تجديد نظر باز است. پيش از آن در سال 1379 وي به 7 ماه حبس تعزيري و 5 ماه حبس تعليقي محكوم شده بود كه پس از سپري كردن دوران محكوميت آزاد شد. وي در مدت 8 سال گذشته 12 بار دستگير و به مدت 2 سال زنداني شده است.
زارع زاده سخنگوي سابق جبهه متحد داشنجويي ، سردبيري چند نشريه هفتگي را بر عهده داشته و به دليل فعاليت هاي خود از دانشگاه اخراج شده است. وزارت اطلاعات در طي اطلاعيه اي در مرداد ماه سال 78 وي را از عوامل اصلي در تظاهرات كوي دانشگاه معرفي كرده بود.
روشن نيست كه شعبه 26 دادگاه انقلاب به رياست قاضي حداد (حسن زارع دهنوي) بر چه اساسي براي ايشان احضاريه صادر كرده است

كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي
شنبه، دی ۲۴، ۱۳۸۴
خود خودداری زندانیان سیاسی بند 350 از ملاقات با خانواده های خود
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
شماره 152-2005
تاریخ 24/9/1384

طبق گزارشهای رسیده از زندان اوین صبح امروز، زندانیان سیاسی بند 35 در اقدامی هماهنگ از ملاقات با خانواده های خود خودداری کردند. دلیل این امر حکم اخیر "خانی زاده" رئیس زندان اوین بوده است که دستور داده ملاقاتها با پوشش ویژه انجام شود.
در پی این اعتراض صبح امروز زندانیان سیاسی در بند 350 ضمن تحریم ملاقاتها از اندرزگاه خارج شده و اعلام کردند تا زمان رسیدگی به اعتراض آنها به اندرزگاه باز نخواهند گشت.
گفتنی است ساعاتی پس از اوج گیری اعتراضات ، چند تن از زندانیان سیاسی به نمایندگی از سایرین با رئیس حفاظت دیدار کرده و خواسته های خود را مطرح کردند.
آخرین خبرها حاکی از این است که هم اکنون اوضاع در بند 350 عادی میباشد و مسئولین قول برآورده کردن خواسته های زندانیان را داده اند.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
جمعه، دی ۲۳، ۱۳۸۴
شکنجه ابراهیم مومنی از زندانیان سیاسی به بهانه اطلاع رسانی
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
شماره 151-2005
تاریخ 23/9/1384
بر اساس اخبار رسیده از زندان اوین ، صبح امروز ابراهیم مومنی را به بهانه ی اینکه قرار است برای وی دادگاهی در شعبه ی 26 دادگاه انقلاب برگزار شود از زندان اوین خارج کرده ، اما وی را به دادگاه الهیه انتقال دادند. در این دادگاه رئیس آن ، وی را به اتهام نشر اکاذیب( نوشتن نامه ای از طرف وی که توسط کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی انتشار یافت و در سایتهای خبری قرار گرفت) به 11 ضربه شلاق محکوم ، و حکم بلافاصله اجرا شد.
هم اکنون ابراهیم مومنی که پیش از این نیز از ناحیه شکم به دلیل ضربه ی چاقوی وارده در بند 66 سپاه احساس ناراحتی میکرد، در اثر ضربات شلاق وضعیت .جسمانی نامساعدی دارد.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی اینگونه برخوردها با زندانیان سیاسی را شدیدا محکوم کرده و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت جسمانی ابراهیم مومنی میباشد.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
جوابیه ی زندانیان سیاسی زندان اوین به اظهارات معاون دادستان
جوابیه ی زندانیان سیاسی زندان اوین به اظهارات معاون دادستان مندرج در صفحه ی 3 شماره 732، روزنامه ی حمایت چهارشنبه 23/9/1384
انتشار:کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
تاریخ 26/9/1384


جوابیه ی زندانیان سیاسی زندان اوین به اظهارات معاون دادستان مندرج در صفحه ی 3 شماره 732، روزنامه ی حمایت چهارشنبه 23/9/1384:

ما زندانیان سیاسی زندان اوین بدین وسیله گواهی و شهادت میدهیم که در ساعت 3 بعدازظهر روز سه شنبه 15 آذرماه و در حضور مسئول حفاظت، مدیر داخلی،مسئول حراست و بازرسی و مسئول یگان پاسدار زندان اوین و نیز در مقابل چشم 20 نفر درجه دارانی که در معیت فوق در این بند حاضر بودند، یکدفعه بیخودی به سرمان زد که اموال یکدیگر را بدزدیم!. لذا در مدت 2 ساعت تمام دار و ندارمان را به هم ریختیم و در نهایت علاوه بر وسایل شخصی بعضی از زندانیان از جمله زیرشلوار آقای سنگ تراش، جوارب آقای حجت بختیاری ، خمیر دندان سیگنال آقای بهرام مشهدی برخی از دست نوشته های آقای دکتر زرافشان ، مهندس حشمت الله طبرزدی و مصطفی جوکار را به همراه بردیم و هرچه آقایان هیئت مذکور اصرار کرده اند که ما اینها را احتیاج نداریم و خواستند به زبان دلالت آن برگردانند، زیر بار نرفته بلکه تحویلشان دادیم. متعاقب این عمل ضمن صدور بیانیه ای اعتراض آمیز، ازقوه قضاییه خواستیم که به این حمله ی وحشیانه که ما خودمان به خودمان کرده بودیم رسیدگی و عوامل آن جنایات( یعنی خودمان) را به سزای اعمال ننگینمان برساند، لذا اگر اینک تصور شده غرض ما این بوده که عوامل زندان که در آن ساعت ناغافل و بیخودی در بند حضور داشتند را خدای ناکرده مثلا سارق بنامیم ، کذب محض است و شهادت میدهیم که ایشان جز انجام عمل خیرخواهانه در این موضوع اصلا دخالتی نداشته اند و هرچه آقای سالارکیا در این باره به روزنامه فرموده اند برهان قاطع به حقیقت ساطع است. بنابراین باز هم ضمن حواله ی همان مشت محکم و معروف خود به دهان آمریکای جهان خوار اعلام میداریم: " آهای آمریکا ، ما زندانیان سیاسی زندان اوین مقاصد شوم تو را از طرح چنین دروغهایی میدانیم و به سیاستهای صهیونیزم بین الملل که میخواهد بین ما و زندانبانان عزیزتر از جان سایه ی تفرقه بیاندازد کاملا آگاهیم و زیر بار اینگونه توطئه ها نمی رویم ، در پایان از اینکه بیخودی اموال خود را دزدیده ایم طلب استغفار نموده و از آقای سالارکیا میخواهیم که تا رسوایی کامل آمریکای جهان خوار از پای ننشیند.
ضمنا اسامی افرادی را که (به زعم آقای سالارکیا، سارقین) این عمل مذبوحانه را انجام داده و ما شاهد آن بوده ایم را جهت استحضار همگان و تبری دیگران شفافا اعلام میکنیم.
1. حبیب عباسی ( مسئول حفاظت اطلاعات زندان اوین)
2. . حاج مهدی کربلایی ( مدیر داخلی زندان اوین)
3. آقای یوسفی ( مسئول بازرسی و حراست زندان اوین)
4. فرمانده ی یگان انتظامی زندان اوین ( سرهنگ......)
و همان 20 نفر حاضر در صحنه و ضمنا هم نمیدانیم چرا از آن روز به بعد بازهم بیخودی این شعر بر زبانمان افتاده و نقل گپ و کلاممان شده است.
چو دزدی با چراغ آید ؛ گزیده تر برد کالا.....

جمعی از زندانیان سیاسی و برخی از خلافکاران بند 350 زندان اوین!:
1.پیمان پیران 2. حجت بختیاری 3. مصطفی جوکار 4. مهرداد حیدرپور 5. سعید شاه قلعه . 7. بهنام کلامی 8. بینا داراب زند.

توضیح کمیته :
روز چهارشنبه 26 اذر ماه 1384 مطلبی در روزنامه ی حمایت به نقل از آقای سالارکیا چاپ شده بود که ایشان اعلام کرده بودند ،دست نوشته های دکتر زرافشان توسط سایر هم بندان وی به سرقت رفته است!
شنبه، دی ۱۷، ۱۳۸۴
احضار مجدد سعید کلانکی
احضار مجدد سعید کلانکی دبیر سابق کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی و حسن قیصری فعال سیاسی به دادگاه انقلاب تهران
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
شماره 160-2006
تاریخ 17/9/1384

سعید کلانکی دبیر سابق کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی و حسن قیصری فعال سیاسی به دادگاه انقلاب تهران احضار شدند. بر اساس احضاریه ای که بدست آنان رسیده است، این دو میبایست ساعت 10 صبح روز 5 و 7 بهمن ماه در شعبه ی 26 دادگاه انقلاب حاضر شوند. گفتنی است در احضاریه ی فوق اتهام وارده مشخص نشده است اما به نظر میرسد که این احضار به دلیل بازداشت آنها در جریان تحصن در مقابل دفتر سازمان ملل در تاریخ 7 خرداد ماه 1383 باشد که در اعتراض به بازداشت فعالین سیاسی – دانشجویی برگزار شده بود.
لازم به ذکر است که سعید کلانکی چندی پیش از سوی شعبه ی 26 دادگاه انقلاب به 3 سال زندان با تعلیق 5 ساله و حسن قیصری به پرداخت 00 هزار تومان وجه نقد محکوم شده بودند.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
یکشنبه، دی ۱۱، ۱۳۸۴
آخرین اخبار از زندانیان سیاسی
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
شماره 165-2006
تاریخ 11/10/1384
مصطفی جوکار زندانی سیاسی و روزنامه نگار برای پنجمین بار در زندان دچار حمله ی قلبی شده و به بیمارستان انتقال یافت.گفتنی است با وجود توصیه پزشکی قانونی مبنی بر لزوم مداوای وی در خارج از زندان مسئولین از دادن مرخصی به وی خودداری میکنند. مصطفی جوکار پیش از این دو بار در بند209 و دو بار در بند 350 دچار حمله ی قلبی شده بود.
همچنین خالد حردانی، زندانی محکوم به اعدام که چندی پیش برای مداوای خود به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود، پس از گذشت یک هفته همچنان دربیمارستان به سر میبرد.
همچنین بر اساس اخبار دریافتی از زندان اوین پس ازانتقال بازداشت شدگان اعتصاب روز شنبه ی کارکنان شرکت واحد به بند 209 زندان اوین، تعدادی از زندانیانی که پیش از این در این بند به سر میبردند به علت کمبود جا، به بند 350 منتقل شدند.
حمیدرضا محمدی و محسن باپیری( عضو گروه تندر، فرود فولادوند) که هرکدام چندین ماه در سلول انفرادی به سر بردند به همراه میرزا قلی سلطانی سه زندانی هستند که دیروز به بند 350 منتقل شدند.
اخبار رسیده از زندان همچنین حاکی از ادامه ی اعتصاب کارگران می باشد. به گفته ی تعدادی از زندانیان که در بخش خدمات زندان مشغول به کارند تمامی غذاهای فرستاده شده به بند209، به آشپزخانه بازگردادنده میشود
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
komitedefa@yahoo.com